Viden om forbrugernes fysiske kræfter

 

Forbrugeres styrke og kræfter varierer meget, det er derfor vigtigt at kende variationen i din målgruppe for at alle får en god oplevelse med produktet.

 

Generelt om kræfter

  • Mænd er stærkere end kvinder.
  • Generelt er der større variation i mænds muskelstyrke end i kvinders.
  • Yngre og midaldrende voksne er stærkere end børn og ældre.
  • Børn og ældre har nogenlunde de samme kræfter, hvor den største forskel er størrelsen på deres hænder.
  • Visse handikap reducerer de fysiske kræfter betragteligt. Den største gruppe er gigtpatienter, der enten har ringe kræfter eller kun kan præstere store kræfter med store smerter til følge.
  • En muskelstyrke på under 50% betegnes som kritisk i forhold til at kunne rejse sig fra en stol.
  • En gribestyrke på 200N eller derover betegnes, som normal styrke

 

Klik her for at gå til viden om forbrugerne >>

 

Tag hensyn til forbrugernes fysiske kræfter

  • I 2050 er der 490.000 flere personer over 65 år.
  • 700.000 personer i alle aldre har en gigtsygdom.
  • Design for de svageste og tilgodese hele din målgruppe.

 

Vil du vide mere, se links:

 

______________________________________________

 

 

 

 

Se eksempler på, hvad åbning af emballge betyder for personer med nedsatte kræfter i hænderne.