Brug af værktøj

 

Kan brug af værktøj gøre alle emballager lette at åbne? Svaret er naturligvis nej!

 

Her gives indsigt i forbrugernes holdning i forhold til brugen af værktøj til åbning af emballage. En side af sagen er, om forbrugeren har let ved at åbne emballagen, mens en anden er, om forbrugeren har en god oplevelse med at bruge værktøj til åbning. Svaret er ikke entydigt. De forbrugere, som har mest brug for værktøj, er ofte dem, som ville ønske, de kunne åbne emballager uden.

 

Læs den detaljerede rapport om forbrugernes brug af værktøj her (PDF x sider).

Hvorfor skal emballagen være brugervenlig?

  • 50% ønsker at åbne emballage uden brug af værktøj
  • 12% bruger “specielt værktøj”, såsom lågpifter til
    marmeladeglas mv.
  • Alle mener, saks er ok, mens kniven er helt uacceptabel
  • Udsatte forbrugere er afhængige af værktøj
  • Nogle forbrugere må helt opgive at åbne købte produkter

 

______________________________________________

 

 

 

 

Se eksempler på, hvordan forbrugerne kan være nødt til at benytte sig af forskellige hjælpemidler for at åbne almindelig emballage.