Virksomhedscases

 

Her gives indblik i de virksomhedscases, som er gennemført under udviklingen af denne guideline. Virksomhedscasene er struktureret omkring en workshop for virksomhedens ansatte fra hele organisationen samt virksomhedens samarbejdspartnere.

 

 

Fremdriften af projekterne fra disse virksomhedscases viser meget godt, hvor lang tid en emballageudvikling og -ændring tager. Tulip er den eneste virksomhed, som har afsluttet udviklingsprocessen i projektets løbetid. De øvrige case-beskrivelser vil derfor kun indeholde de indledende faser.

 

 

_______________________________________________

 

 

Caserapport – Tulip Pålækker

Projektet havde til formål at re-designe emballagen til skiveskåret pålæg, Pålækker. De analyserede emballager var forskellige pålægsemballager. Der blev udført brugerobservationer og mekanisk test som forarbejde til workshoppen. Det nye produkt blev lanceret i uge 47 2011.

 

Læs hele casebeskrivelsen her:  Case Tulip Pålækker (PDF 3 sider)

 

 

 

Se eksempler fra brugerobservationerne på, hvordan forbrugerne åbnede Rynkebys eksisterende emballage samt andre alternative emballager.

 

 

 

_______________________________________________

 

Caserapport – Tulip dåse

Projektet analyserede forskellige emballager til konserves. De analyserede emballager var forskellige dåser i metal og plast. Der blev udført brugerobservationer og mekanisk test som forarbejde til workshoppen.

 

Læs hele casebeskrivelsen her: Case Tulip dåse (PDF 3 sider)

 

 

_______________________________________________

 

 

Caserapport – Rynkeby

Projektet analyserede forskellige emballager til juice. De analyserede emballager var forskellige skruelågsemballager, samt en gabletop med trækring og bag-in-box. Der blev udført brugerobservationer og mekanisk test som forarbejde til workshoppen.

 

Læs hele casebeskrivelsen her: Case Rynkeby (PDF 3 sider)

 

 

 

 

Se eksempler fra brugerobservationerne på, hvordan forbrugerne åbnede Rynkebys eksisterende emballage samt andre alternative emballager.

 

 

 

_______________________________________________

 

 

Caserapport – Schulstad

Projektet skulle undersøge forbrugernes holdning til klipsen på brødposen. Igennem brugerundersøgelse skulle forskellige emballager evalueres som alternativ til den eksisterende brødpose. Disse var pose med tapelukning, plastbakke med åbningssnip, kartonæske med plastpose og pose med lynlås. Der blev udført brugerobservationer som forarbejde til workshoppen.

 

Læs hele casebeskrivelsen her: Case Schulstad (PDF 2 sider)

 

 

 

Se eksempler fra brugerobservationerne på, hvordan forbrugerne åbnede Schulstads eksisterende emballage samt andre alternative emballager.

 

 

 

_______________________________________________

 

 

Caserapport – Kelsen Group

Projektet skulle afsøge nye muligheder for emballage til småkager. De analyserede emballager var forskellige typer til kiks, småkager, knækbrød, chips og chokolade. Brugerundersøgelsen skulle give Kelsen indsigt i forbrugernes anvendelse og holdning til forskellige emballagetyper.

 

Læs hele casebeskrivelsen her: Case Kelsen (PDF 2 sider)

 

 

 

Se eksempler fra brugerobservationerne på, hvordan forbrugerne åbnede Kelsens eksisterende emballage samt andre alternative emballager.

 

 

 

_______________________________________________

 

Skare

 

Caserapport – Skare Food

Projektet skulle afsøge nye muligheder for emballage til hel spegepølse. De analyserede emballager var forskellige pålægsemballage samt en ståpose til sauce. Brugerundersøgelsen skulle give Skare indsigt i forbrugernes anvendelse og holdning til forskellige åbningmekanisker for emballage, som kunne bruge som udgangspunkt for ny emballage.

 

Læs hele casebeskrivelsen her: Case Skare Food (PDF 2 sider)

 

 

Se eksempler fra brugerobservationerne på, hvordan forbrugerne åbnede Skares eksisterende emballage samt andre alternative emballager.

 

_______________________________________________

 

 

Caserapport – Unomedical

Projektet skulle afsøge forbedringsmuligheder for eksisterende emballage til infusionssæt til insulinpumpe med udgangspunkt i burgervenlig emballage. Brugerundersøgelsen skulle give Unomedical indsigt i forbrugerens umiddelbare opfattelse af emballagens åbningsvenlighed uden instruktion. Almindeligvis modtager brugere af disse produkter instruktion inden de skal anvende produkterne. De øvrige emballager skulle give Unomedical ideer til, hvordan andre åbningsmekanismer virker for forbrugeren.

 

Læs hele casebeskrivelsen her: Case Unomedical (PDF 2 sider)